Králický Sněžník v zimě za dva dny

Vypadnout někam na Silvestra se poslední roky stalo pěknou tradicí. Předloni jsme poslední dny v roce trávili v Chřibech, loni jsme vyrazili na přechod Velké Fatry a letos jsme se rozhodli pro Jeseníky a Králický Sněžník, kde jsem kupodivu nikdy nebyla! A protože Ondra, jeden ze členů tříčlenné výpravy, přímo na Silvestra nemohl, rozhodli jsme si udělat silvestrovský výšlap takhle v předstihu. Dyť ono na těch datech stejně nezáleží.

1. den: Staré Město - Hraniční hora, sedlo - Adélin pramen (po modré značce)

Vyrazili jsme ve čtvrtek po snídani, asi v deset z Brna. Cestou pršelo a tak jsme se trošku báli, jak to s naším výletem dopadne. Když jsme ale parkovali auto ve Starém Městě, tak už naštěstí jen poprchalo a tak jsme s chutí vyrazili kupředu. Ušli jsme asi 5,5 kilometru po modré a narazili na přístřešek Adélin pramen, kde jsme se rozhodli přečkat noc ve stanu.

Nejdřív, ještě za světla, jsme si ale udělali večeři. Měli jsme těstoviny s rajčatovou omáčkou (připravenou dopředu). Tu jsme jen ohřáli, smíchali s černými fazolemi a tuňákem a super večeře byla na světě. Oproti loňsku, kdy nám na Fatře v baťohu kamarádi našli okurku hadovku a pomeranč, jsme myslím s Kájou ohledně stravování v horách ušli kus cesty .)

Bylo teprve šest, kdy jsme se ve stanu ukládali ke spánku a bylo to náročnější, než kdybychom do spacáků padli vyčerpaní v jedenáct večer. Takhle jsme se snažili usnout a mně to trvalo dobré tři hodiny. Ve stanu bylo pocitově kolem nuly a spalo se celkem dobře. Kolem druhé ráno mě ale probudila taková zima v nohách, že si situace žádala rychlé řešení. Na nohách jsem měla merino ponožky, což ale nestačilo, a tak jsem nohy v zoufalosti šupla do zimních lyžařských rukavic a omotala bundou. Holt krize. Pak se ale spalo celkem pěkně až do rána a v porovnání s loňskou krizí na Fatře to byl učiněný ráj

2. den: Adélin pramen - Nad Adéliným pramenem - Pod Ludmilou - Stříbrnická, sedlo - Králický sněžník

Vstali jsme překvapivě až chvilku po osmé, připravili jáhlovou kaši s ovocem na snídani, která je na cesty fakt super, sbalili stan a vydali se na cestu. Až na Králičák se dalo jít v pohodě bez sněžnic a hodily by se nouzově jen na několika místech. Jak můžete vidět z fotek, neměli jsme moc štěstí na počasí, a tak jsme měli problém najít vůbec vrchol Králičáku. Nakonec se z mlhy vylouplo slůně, u kterého jsme udělali několik snímků, dali čaj a mazali dolů.

Cestou jsme potkali skialpinisty a to mě potvrdilo v tom, že bych ráda tuhle zimní radovánku někdy vyzkoušela. Běžky miluju, lyže ovládám, ale bavilo by mě to oboje spojit dohromady. Vyzkoušela jsem si zimní lezení v horách a celkem dost se bojím lavin, ale skialpy by mě lákaly na kopečkách, kde laviny moc nehrozí, třeba právě na Králičáku. Tak uvidíme příští rok.

Králický Sněžník - Nad Adéliným pramenem - chata Návrší - Staré Město - Brno

Od Králičáku jsme to dohopkali dolů k autu, cestou se zastavili na pizzu, protože hladová ženská je nebezpečná a kolem šesté dorazili do Brna. Udělali jsme si večeři, dali pivko a usnuli u Trpaslíka. Mě ta pánská společnost prostě baví, fakt!

Tak kam příští rok na silvestrovský výlet?